Ostatnie miesiące przyczyniły się do zmiany naszego stylu życia oraz sposobu pracy. Zdecydowana większość obowiązków wykonywana jest zdalnie, z naszych domów. Przestrzenią do spotkań zarówno tych prywatnych, jak i służbowych, stał się Internet. Choć forma pracy hybrydowej (w firmie i z domu) była znana i praktykowana już od lat, dzisiaj stała się rzeczywistością niemal wszystkich firm. W związku z tym – pewne tendencje pozostaną z nami na zawsze, przekształcając się w trend. Jako jeden z takich trendów warto rozważyć nauczanie języków obcych online dla pracowników. Pozwala ona zachować nie tylko względy bezpieczeństwa, ale niesie ze sobą dużo więcej korzyści, które przedstawiamy poniżej.
1. Elastyczność
Pracownicy mogą rozpocząć kurs w dowolnym momencie, niezależnie od tradycyjnej organizacji roku szkolnego. Długość jego trwania oraz dzień i godzina zajęć są dostosowane do potrzeb firmy.
2. Oszczędność czasu i pieniędzy
Kursy języka obcego online to uproszczenie procesów logistycznych i kadrowych w firmie. Dlaczego? Pozwala na stworzenie grupy z pracowników pracujących w różnych oddziałach na terenie całej Polski. Współpraca z jedną szkołą, która jest w stanie sprostać potrzebom wszystkich kursantów wiąże się z oszczędnościami – jedna faktura i prawdopodobnie atrakcyjniejsza cena (z powodu większej ilości uczniów). To także oszczędność na kosztach dojazdów czy to lektora do firmy, czy też pracowników do szkoły językowej oraz lepsze wykorzystanie czasu.
3. Wysoka skuteczność
Zajęcia online, w odróżnieniu od zajęć stacjonarnych, charakteryzują się większą różnorodnością źródeł i materiałów. Nasi lektorzy urozmaicają je o zdjęcia, fiszki, artykuły, podcasty i inne pliki multimedialne, które budzą większe zainteresowanie kursantów oraz uruchamiają więcej bodźców niż zwykłe zajęcia stacjonarne. Co więcej, nie pozbawiają uczestników zajęć możliwości jednoczesnej pracy grupowej. Lektor może stworzyć podgrupy, które odsyła do pokoi wirtualnych, gdzie pracują niezależnie od siebie.
4. Raporty i statystyki
Platformy do nauczania online, z których korzystamy, generują pełne raporty zawierające informacje o obecności uczestników, ilości i długości zajęć, a także pozwalają na ciągłe monitorowanie postępów pracowników.
5. Employer Branding
Według raportu wykonanego przez grupę Pracuj.pl w 2018 roku nauka języka znajduje się w pierwszej piątce najbardziej pożądanych przez pracowników benefitów. Natomiast badanie firmy Deloitte wykazało dodatkowo, że Polacy są spragnieni alternatywnych form uczenia się. Ponad 50% pracowników poniżej 35 lat i niemal połowa osób w wieku 35-44 wskazała kursy online jako skuteczny sposób zdobywania wiedzy.
Wprowadzenie kursów językowych online bez wątpienia wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy jako pracodawcy. Jednocześnie będzie doskonałym elementem strategii employer brandingowej. Pomoże w utrwaleniu wizerunku pracodawcy, który nie tylko dba o rozwój swoich pracowników, ale też o oszczędność ich czasu i pieniędzy.
Podsumowując, to cały czas nowotarskie rozwiązanie edukacyjne jest na pewno warte rozważenia w firmach ceniących sobie elastyczność oraz personalizację kursu pod konkretne potrzeby jego wszystkich uczestników.